أحمد حسام ميدو: لو مكان حسام عاشور سألعب بالزمالك

share on:
أحمد حسام ميدو

صرح أحمد حسام ميدو نجم نادي الزمالك السابق عبر موقع التواصل الإجتماعي تويتر فيما يخص أزمة الأهلي وتركي آل الشيح وحسام عاشور.

وكتب ميدو عدة تغريدات عبر موقع التواصل تويتر قال فيها الأتي:”اكتر واحد خسران في القصة دي حسام عاشور لا كمل لعب ولا كسب الأهلي ولا اتعمل ماتش اعتزال انا لو مكان حسام عاشور وقادر العب اكمل لعب سنه كمان وفي الزمالك طارق حامد بيتوقف كل كام ماتش احسن بديل له هو حسام عاشور”.

رد على تلك التغريدة المستشار تركي آل الشيخ قائلًا:”حبيبي يا ميدو إنت، وحسام عاشور متقلقش عليه”.

وبدأ أحمد حسام ميدو التغريدات قائلًا:”المشاكل التي حدثت بين الأهلي والمستشار تركي آل الشيخ بديهية، الأهلي معتاد على أن من يصرف لا يتحدث كثيرًا وشخصية تركي آل الشيخ قيادية وتحب البروز وهذا حقهُ”.

وأكمل:”اي حاجه عايمة ومش مبنية على الاتفاق من الأول في الآخر بتبوظ وبيبقا شكلها وحش وبتعمل مشاكل ، الأهلي مشي بمبدأ تعالى بس اصرف وهنعملك اللي أنت عاوزه تعالى بس يا راجل الأهلي بيتك وبعد كده هوب لا اوعى تتكلم احنا الأهلي ماعندناش الكلام ده”.

وأردف:”الأهلاوية المعتدلين عارفين أن الكلام اللي بقوله صح ووالله لو كان نفس الكلام على الزمالك كنت هقوله، لو محمود طاهر كان رئيس الأهلي ماكانش اي حاجه من الكلام ده حصلت وده مايقللش من حبي للكابتن محمود الخطيب”.

وكان النادي الأهلي قد قرر رفع اسم المستشار تركي آل الشيخ من القائمة الفخرية لرؤساء شرف النادي يوم أمس الثلاثاء وتوجيه الشكر لحسام عاشور لاعب الفريق الأول بالأهلي. التفاصيل

تركي آل الشيخ بدورهُ قد قرر الرد على بيان النادي الأهلي عبر منشورين على موقع التواصل الإجتماعي “فيس بوك” اليوم ويوم أمس. التفاصيل

أخيراً الاستقالة أتقبلت … والكورة الان في ملعب معالي وزير الرياضة ل أرجاع كل شيء ويانحلة لاتقرصيني ولا عاوز عسلك … ياليت كانو كاتبين كل حاجه بالاسماء😎

Gepostet von ‎تركي آل الشيخ – Turki Al Alshikh‎ am Dienstag, 2. Juni 2020

تعليقات الفيس بوك